top of page

פורטל ידע

תכנית Brightcode – שילוב של ציונות ותעסוקה לעולמות הפיתוח בישראל


כתב וערך: דור דבירי

 

לגייס מפתח תוכנה בישראל זה עניין לא פשוט. בשוק של מעל ל-10,000 משרות פיתוח פנויות ותחרות גבוהה על טאלנטים, תהליכי הגיוס מאתגרים ומשיתים עלויות גבוהות על החברות בכל שלבי הגיוס. גיוס כוח אדם איכותי מחוץ לישראל שמתכוון לבצע עלייה לארץ או רילוקיישן ולעבוד כמפתח בהיי-טק הישראלי הוא פתרון יצירתי לצורך במפתחים. איך מגיעים לאותו הון אנושי? עכשיו יש לזה פתרון.


בתוכנית BrightCode נבחרים בכל מחזור 17 צעירים וצעירות מתוך 1500 מועמדים, בעיקר מצפון אמריקה. כולם בוגרי קולג’ים ואוניברסיטאות מובילות במדינות המוצא שלהם, והם עוברים מיון קפדני וסינון תוך כדי ההכשרה האינטנסיבית. במהלך התוכנית הם לומדים מגוון שפות כגון PHP, NODE JS, REACT, JAVASCRIPT, HTML5 ועוד. לאחר ההכשרה ועם תרבות צפון-אמריקאית ואנגלית שפת אם, הם משתלבים בחברות הטכנולוגיה הגדולות בארץ בתפקידי פיתוח Full Stack למשך שנתיים לפחות.

נשמע טוב, אנחנו יודעים.


התוכנית היא פרי שיתוף הפעולה בין Experis Academy וארגון "תגלית", מלכ"ר שהוקם כדי לחזק את הקשר בין יהדות התפוצות למדינת ישראל. תגלית היא רשת של צעירים יהודים מכל העולם ובעיקר מקנדה וארה”ב המקיימים פעילויות שונות כדי להעמיק את הזהות היהודית שלהם. מאז הקמת התוכנית ועד היום הושקעו בה מעל למיליארד דולר ויותר מ-800,000 אלף צעירים יהודים הגיעו במסגרת פעילויות הארגון לביקור בישראל (וחלקם החליטו להשתקע בארץ).


החדשנות והיצירתיות נדרשות לא רק בתחומי הפיתוח והטכנולוגיה, אלא גם, ואולי אף בעיקר, בתחום גיוס העובדים. Brightcode היא פתרון יצירתי לקושי באיתור וגיוס מפתחים בישראל והיא מאפשרת להפגיש בין הצורך של החברות בעובדי פיתוח לבין הצורך של צעירים איכותיים ברכישת מקצוע וחיזוק הזיקה שלהם לארץ.


במובן עמוק יותר, המפגש בין בוגרי התוכנית לבין המעסיקים מאפשר לראשונים להצליח "בארץ רחוקה". הם מלאי מוטיבציה ומחויבים לקריירה שהיא חוליה מרכזית בהשתלבות בישראל עבורם. המעסיק, מצידו, חוסך עלויות גבוהות שנגרמות עקב השמות לא מוצלחות, מקצר את הליך הגיוס ותורם לחיזוק הקשר והזיקה של יהודי התפוצות לישראל.


הגישה לכוח האדם האיכותי ברשת "תגלית" מאפשרת לבצע מיון קפדני ולהבטיח אחוזי הצלחה מלאים בתוכנית. ההכשרה התנהלה במשך ארבעה חודשים מרחוק על ידי טובי המרצים ובחודש האחרון נערכת בקמפוס של Experis בת”א. "ההכשרה אינטנסיבית וכוללת את השיטות העדכניות ביותר. לאחרונה הסתיים המחזור הראשון של ההכשרה והתוצאות עלו על המצופה. מדובר בחבורה איכותית של צעירות וצעירים עם בסיס טכנולוגי חזק שאני חותם על הבסיס המקצועי שלהם, זה שכל כך נדרש לקטר ההיי-טק הישראלי", מעיד פרופסור רועי יהושוע, ראש ההכשרה בתוכנית.


המשתתפים ב-Brightcode מתחילים את תהליך הקליטה בארץ תוך כדי ההכשרה, הם סופגים את השמש הישראלית ומרגישים את האקו-סיסטם מקרוב, כך שבתום התוכנית הם יוכלו להתחיל לעבוד בראש שקט. "אנו גאים לצאת בתוכנית שטרם נעשתה בתחום ההסבות – פונים לצעירים יהודים מבטיחים מחו"ל ומעבירים אותם הכשרה מקצועית ברמה גבוהה בכדי שיהפכו להיות חלק מאקו-סיסטם של חדשנות וטכנולוגיה ישראלית", מציינת עירית אברשטרק, סמנכ"לית ב-Experis Israel.

 

רוצים לגייס מפתחי Full Stack מעולים? אנחנו יודעים שזו משימה לא פשוטה בכלל. השילוב של גיוס כוח אדם איכותי, ציונות, שליחות והשמה מוצלחת – מעולם לא היה קרוב כל כך. אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר לקבלת מידע על בוגרי התוכנית ולהתחיל בגיוס מהיר ומוצלח.

bottom of page