top of page

פורטל ידע

פינת המנמ"ר | יוני 2022

והפעם, יפעת גודינר | סמנכ"לית טכנולוגיות חדשנות ודיגיטל, CIO, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

מראיין: רז הייפרמן


 




מתי הייתה הפעם הראשונה בה נחשפת לעולם מערכות המידע? מה גרם לך להישאר ולהתמקצע בו?

במסגרת לימודי התואר הראשון - מתמטיקה ומדעי המחשב נחשפתי לעולמות מערכות המידע, והתאהבתי. מאז הרומן ממשיך ומתעצם



מהו תחום הטכנולוגי בו את מתמחה? אילו תחומים נוספים בעולם הטכנולוגי מעניינים אותך?

צמחתי בעולמות האפליקטיביים, מערכות ERP ועולמות הBI. אני מתמחה בהובלת טרנספורמציות דיגיטליות.

בשנים האחרונות נחשפתי לעולמות אבטחת המידע ואני מוצאת אותם מסתוריים ומרתקים.


ספרי לנו על הצלחה/אתגר/כישלון שחווית בתחום טכנולוגיות המידע במהלך הקריירה.

תקופה קצרה לאחר תחילת תפקידי כמנמ"רית באוניברסיטה, ושבוע לפני פתיחת סמסטר חדש - פרצה הקורונה. נשאלתי ע"י ההנהלה אם יש צורך לדחות את פתיחת הסמסטר, ועניתי שלא בלי לדעת איך אתגבר על האתגר. היה לי ברור שנמצא את הפתרונות. ניסיון העבר בחברות גלובליות סייע לי בפניה לזום וחתימת חוזה מולם בשעות הקטנות של הלילה. כל השאר הוא היסטוריה. מהפכת הלמידה ההיברידית היא כאן כדי להישאר


איך את רואה את הענף בשלוש-חמש השנים הבאות?

בעולם הטכנולוגיה קצב השינוי הוא אקספוננציאלי. חייבים כל הזמן ללמוד ולהתפתח. אני מאמינה שנמשיך להוביל טרנספורמציות דיגיטליות, יותר פתרונות ימוקדו בעולמות הדיגיטל, הנהלות ישקיעו יותר תקציבים בעולמות הסייבר ונראה יותר ויותר חדשנות בתוך הארגונים עם שת"פ עם חברות סטארטאפים.


איך את מתעדכנת בחידושים ובמגמות?

יש בי צמא מתמיד ללמידה. היום יותר מתמיד, הלמידה זמינה בכל מקום ובכל זמן, אני מנצלת את הנסיעות הארוכות לבאר שבע בהאזנה לפודקאסטים בנושאים מגוונים, נרשמת לוובינרים וקורסים מקצועיים, קוראת ספרות ומאמרים מקצועיים. ממליצה בחום לכולם להקפיד על LLL - long Life Learning.


איך את מנהלת את העובדים שלך? , איך את בונה את הצוותים שלך? , איך שומרים על עובדים?

הניהול שלי הוא ניהול דיפרנציאלי. לכל עובד מתאימה הנהגה אחרת, ואני משתדלת להתאים את עצמי לעובדים. חשובה לי מאד מדיניות הדלת הפתוחה. כיום יותר מתמיד אנו מתמודדים עם קשיי גיוס ושימור עובדים, ועל אחת כמה וכמה במגזר הציבורי, בו השכר פחות אטרקטיבי. ולכן אני מחפשת כלים אטרקטיביים שיכולים לסייע ולשמר את העובדים המצוינים. הכפלתי את תקציב ההדרכה של האגף, אפשרתי עבודה היברידית ועוד. אך חשוב מכל זה היחס האנושי והאישי והאתגרים המקצועיים. כאשר עובד מרגיש שייכות לארגון וגאווה בעשייה הוא יותר מחובר ולויאלי.


מה ממריץ אותך בתפקיד הנוכחי ומה מרוקן אותך?

עשיה. כיף לקום מוקדם בבוקר בידיעה שעוד יום מאתגר לפנינו. הגשמת האסטרטגיה הארגונית באמצעות טכנולוגיות חדשנות ודיגיטל זה המנוע של העשייה שלנו.

מה פחות כיף? בירוקרטיה... אנו עמלים להפחית את הבירוקרטיה באמצעות כלי אוטומציה ואין ספק כי יש שיפור ניכר, אך עדיין יש עוד הרבה מקום לשיפור התהליכים העסקיים והפחתת הבירוקרטיה.


מניסיונך המקצועי, איזה טיפ היית נותנת למנמ"רים שעושים את צעדיהם הראשונים?

לנשום ולהקשיב... ללמוד את הארגון ואת האנשים שלו לפני שמתחילים לפעול. הרבה חוכמה הושקעה עד כה, ויש לתת קרדיט למי שהקים וייסד. רק אח"כ לבוא עם זווית חדשה ולהציע שינויים. ובנוסף, ללמוד כל הזמן. חשוב מאד למצוא את הזמן ללמידה.

bottom of page