top of page

פורטל ידע

חברת בינת תקשורת השיקה את הענן הריבוני הראשון מסוגו בישראל


מאת: צביקה שקילר | משנה למנכ''ל ומנהל קבוצת CloudHome בבינת תקשורת
 



הענן הריבוני הוא תפישה חדשנית שמאפשרת לארגונים, לרבות ממשלות ותעשיות הכפופות לרגולציה מחמירה כמו פיננסים, בריאות ועוד לאמץ שימוש בתשתית ענן בצורה בטוחה, לעבד ולשמור בבטחה מידע רגיש שכפוף ומציית לחוקי המדינה שבה הוא שוכן בלבד. בהגדרה, למדינות אחרות אין גישה לדאטה הנמצא בענן הריבוני והוא אינו כפוף לחוקיהן.


כמו כן מבטיח הענן הריבוני שכל תביעה משפטית נגד חברה מקומית תידון בבתי משפט במדינה ולא בחו"ל. הענן הריבוני מנטרל את החששות של ארגונים מפני חקיקה של מדינות אחרות המחייבת אותם לאחסן ואף לשכפל נתונים בתוך גבולות המדינה ומגבילה את ניוד הנתונים ושיתופם עם מדינות אחרות שבהן חלים חוקי פרטיות ודאטה אחרים.


בנוסף, הענן הריבוני מאפשר ללקוחותיו לווסת את הגישה לנתונים רגישים ולהבטיח גישה אליהם רק על ידי אנשים מורשים, ובכך להפחית את הסיכון לדליפות מידע והתקפות סייבר.


הריבונות על הדאטה היא אחד האתגרים הגדולים הניצבים כיום בפני ארגונים, כאשר 95 אחוזים ממקבלי ההחלטות בארגון ציינו שהם מוטרדים מנושא ציות לרגולציה בתחום הדאטה. כך על פי מחקר שהזמינה VMware מחברת Vanson Bourne. במחקר שהקיף כ-6,000 ארגונים ברחבי העולם נמצא שרבים מהם לא מצליחים לענות על הרגולציה בתחום הריבונות על המידע. אלה מהם שאינם מצליחים לציית לרגולציה, נאלצים לשלם קנסות בהיקף של מאות מיליוני דולרים וסובלים מפגיעה במוניטין המותג בשל פשרה על המידע. כיום יש ליותר ממאה מדינות חוקים המגדירים את האופן שבו יש לנהל ולאחסן את הדאטה ורובם של החוקים משתנים כל העת.


בעקבות זאת ברחבי העולם מוסמכים יותר ויותר עננים ריבוניים (Sovereign Cloud). ספרד, גרמניה, צרפת, איטליה ומדינות אחרות באירופה כבר השיקו בשנים האחרונות יוזמות להקמת עננים ריבוניים, והחודש החברות בינת תקשורת מחשבים ו-VMware השיקו את הענן הריבוני הראשון בישראל.


בינת תקשורת בשת"פ עם חברת VMware השיקו החודש את הענן הריבוני הראשון בישראל.


בין היתרונות המובילים שהענן הריבוני מספק ובעקבותיהם הלקוחות בוחרים לאמץ את המעבר אליו:


בעלות ישראלית

הענן הריבוני הינו ענן ישראלי מלא, המנוהל בבעלות של גוף ישראלי בלבד ובכך הכפיפות המשפטית היחידה הינה בכפיפות לחוקי מדינת ישראל בלבד.


ענן מולטי-סייט

הענן הריבוני של בינת מבוסס על 4 Availability Zones, יותר מכל ספק ענן אחר בישראל הנמצאים באתרי דאטה סנטר ברמת Tier-3 . הם מהמאובטחים והמתקדמים בישראל, אבטחה וניטור 24/7 הכוללים תשתיות חשמל ותקשורת מגובות - כך שהמערכות שלכם יהיו זמינות בכל זמן.


תשתיות המתקדמות והמובילות בישראל

תשתיות הענן הריבוני נבנו בשיתוף היצרנים המובילים בעולם. טבעת אופטית המייצרת אוטוסטרדת מידע אין סופית, המחברת בין ה Availability Zones של הענן הריבוני ומבטיחה שרידות גבוהה, גיבוי בין האתרים וביצועים ברמה הגבוהה ביותר.


הענן של בינת הינו היחיד בישראל אשר הוסמך ע"י VMware כ-Sovereign Cloud. כענן ריבוני מתאפשר לבינת להציע שירותי ענן ייחודיים בארץ. ההסמכה חייבה עמידה בתנאים טכנולוגיים מורכבים בתחום אבטחת המידע והמשכיות עסקית, חציצה בין סביבות שונות והגנה על מידע. שירותי הענן הריבוני הינם זמינים מעתה גם לארגונים, מוסדות ועסקים בישראל.

bottom of page