top of page

פורטל ידע

הטיפ החודשי לסטארטאפיט | ספטמבר 2023

איך נערכים לבקשת מענקים?


מאת: Michael Watts

מקור: Published on LinkedIn Lonely Startup

 

חדשנות דיגיטלית היא תחום שצומח במהירות, עם הזדמנויות רבות ליזמים וארגונים לפתח ולהוציא מוצרים ושירותים חדשים לשוק. אחת הדרכים לממן את הפיתוח והיישום של חדשנות דיגיטלית היא באמצעות מענקים.

מימון מענקים כרוך בכתיבת בקשות, מדובר בהשקעת שעות רבה עם סיכוי קטן מאוד להצליח, אבל אם עושים זאת נכון ניתן להגדיל את סיכויי לזכייה במענק. במאמר, מתוארים השאלות האופייניות הנשאלות בבקשה למענק ואיך מומלץ להשיב אליהן כדי להגדיל את סיכויי הזכיה


השאלות האופייניות הנשאלות בבקשת מענק


זיהוי הבעיה

אולי החלק החשוב ביותר בהצעה (כמו בכל תמיכה פיננסית) הוא זיהוי הבעיה. זו צריכה להיות הצהרה ברורה ותמציתית של הנושא שהחדשנות מבקשת לפתור. לדוגמה, מתחום הבריאות הדיגיטלית, הבעיה עשויה להיות היעדר גישה לטיפול רפואי עבור אוכלוסיות מוחלשות, או הצורך בדרכים יעילות יותר לניהול מצבים כרוניים.

על ידי ניסוח ברור של הבעיה, ניתן להוכיח למעריכים את הצורך בחדשנות המאפשרת להתמודד עם אתגר משמעותי. רצוי לתמוך את הטיעונים עם נתונים.


תיאור הפתרון

לאחר שזיהיתם את הבעיה אתם צריכים לפתור אותה עם החדשנות הדיגיטלית שלכם. תיאור הפתרון צריך לכלול תיאור מפורט של הטכנולוגיה או הגישה שבה עושים שימוש, כמו גם כיצד הטכנולוגיה תשיג את התוצאות המבוקשות. חשוב להיות ספציפיים ולספק דוגמאות קונקרטיות כיצד הפתרון יעבוד בפועל, לא רק בצורה כללית. כדאי להתחיל בקטן, ולהגדיל את פונקציונאליות הפתרון בשלבים.


קיום הצורך בשוק

על מנת להבטיח מימון מענק, חיוני להוכיח את הצורך בשוק בחדשנות המדוברת. ניתן להשיג זאת על ידי מתן נתונים על גודל והיקף הבעיה, וכן על ההשפעה הפוטנציאלית של הפתרון על אוכלוסיית היעד. גם מידע על כל הפתרונות הקיימים בשוק יכול לעזור תוך הדגשה כיצד החידוש המוצע נבדל ומציע ערך נוסף.


הצוות

אנשים הם שם המשחק - והמעריכים ירצו לדעת על הצוות שעומד מאחורי החדשנות, כולל המומחיות והניסיון הרלוונטיים שלהם בתחום הדיגיטלי הספציפי. חשוב להדגיש את הכישורים והרקע המגוונים של חברי הצוות, כמו גם כל ההישגים והצלחות הבולטים שלהם במיזמים קודמים. היכן שחסרה לכם מיומנויות, הציגו שיתופי פעולה או קבלני משנה, גשרו על פערי ניסיון עם יועצים, ותארו כיצד תייצרו מקומות עבודה.


הדרך אל לשוק

המעריכים ירצו לדעת כיצד החדשנות הדיגיטלית תגיע לשוק ותהפוך לזמינה לאוכלוסיית היעד. זה צריך לכלול תוכנית מפורטת להפצה והטמעה של החדשנות, כמו גם את כל השותפויות או שיתופי פעולה שהוקמו או נמשכים. קבלו המלצות ובאופן אידיאלי ייצרו אתר פיילוט או קבוצת ניסוי. מצאו דרכים יזמיות להוכיח רעיון. חשבו תמיד על רגולציה הרלוונטית לשוק היעד.


תכנית הפרויקט

תוכנית פרויקט צריכה לתאר את השלבים ואת אבני הדרך הספציפיות שיושגו במהלך הפיתוח והיישום של חדשנות הדיגיטלית. היא צריכה לכלול ציר זמן / תרשים גנט עם מועדים ברורים, כמו גם תקציב המתאר את המשאבים הדרושים להשלמת כל שלב בפרויקט. השתמשו בערכי שוק הוגנים עבור כל העלויות ותנו לעצמכם מספיק זמן להשלים משימות, פרויקט מזורז העלול להביא לכישלון הוא גרוע יותר מפרויקט יסודי וקצת יותר יקר!


גידור הסיכונים

חשוב להתייחס לסיכונים פוטנציאליים בבקשת המענק, לרבות אתגרים טכניים, פיננסיים ורגולטוריים שעלולים להתעורר. על ידי זיהוי סיכונים אלה וגידורם על ידי התוויית האסטרטגיות להפחתתם, המבקשים יכולים להוכיח למעריכים שהם שקלו את האתגרים הפוטנציאליים ויודעים איך להתמודד איתם.


תוכנית ניצול המענק

לבסוף, תוכנית ניצול צריכה לשרטט את היעדים ארוכי הטווח של החדשנות הדיגיטלית וכיצד היא תישמר ותגדל לאורך זמן. היא אמורה לכלול אסטרטגיות ליצירת הכנסות, התרחבות לשווקים חדשים, או שיתוף פעולה עם ארגונים/משקיעים אחרים כדי לשמור על האינרציה בפתוח.


סיכום

ההערכות לבקשה למענקים מספקת הרבה יותר מיכולות פיננסיות, היא גורמת לכם לחשוב על המוצר שלכם, החזון שלו, והיכן אתם צריך עזרה. היו בטוחים ביכולות שלכם ובצרכים שלכם ותצליחו.

בהצלחה!


bottom of page