top of page

פורטל ידע

חמישה מיתוסים על RPA

 

אריה עמית | יועץ אסטרטגי, חבר נשיאות הלשכה







 

ה-RPA כאן, והוא כאן כדי להישאר. על פי הMarketWatch יותר מ -50% מהעסקים אימצו אוטומציה לתהליכים רובוטיים (RPA) ובעוד חמש שנים השוק הולך להיות רווי.

היתרונות של אימוץ RPA הם משמעותיים. בדו"ח של חברת דלויט דווח על ההחזר של פחות מ -12 חודשים, כאשר 20% מממוצע המשרה המלאה (FTE) התבצעה על ידי בוטים. RPA ממשיך לעמוד ולעלות על הציפיות בממדים רבים, כולל ציות משופר (92%), איכות / דיוק משופרת (90%), שיפור הפרודוקטיביות (86%) ועלות מופחתת (59%).


יש הרבה סיפורי הצלחה, אך, למרות כל סיפורי ההצלחה קיימות עדיין תפיסות מוטעות לגבי RPA, להלן חמישה מאותם מיתוסים.

  1. ה- RPA יהרוס מקומות עבודה מה שקורה באמת הוא שהמשרות משתפרות. עובדים משוחררים ממשימות רוטיניות ומשעממות, החוזרות על עצמן ויכולים להתמקד בעבודה מעניינת יצירתית, אסטרטגית וחדשנית. כתוצאה מכך הם מרוצים יותר מעבודתם. סקר של פורבס מצא כי 92% מהעובדים היו מרוצים יותר כתוצאה מיוזמות RPA בארגונים שלהם. ה-RPA מיצרת גם הזדמנויות עבודה חדשות. בצמיחה המשגשגת של השוק, חברות מחפשות עובדים פעילים שיעזרו להם ביישום וניהול .RPA משרות כמו מפתח RPA אנליסט RPA ומשרות אחרות הקשורות ל- RPA נמצאות בעלייה.

  2. ה-RPA שווה מכונות אחד המיתוסים היותר נפוצים הוא ש RPA היא טכנולוגיה "פיזית" . כששומעים את המילים רובוטיות או רובוטים, אנשים נוטים לדמיין משהו מסרטי הוליווד של שנות החמישים, עם רובוטים מתכתיים בצורת בני אנוש המתכופפים על מקלדות, עם אצבעות מתכתיות המוכנות להקליד. אבל RPA היא תוכנה, לא חומרה. היא מבצעת אוטומציה באמצעות אלגוריתמים, הזנת נתונים, קליקים והעתקה והדבקה של פעילויות שבני אדם מבצעים בשגרה במקלדות RPA . מחקה את מה שעובד עושה באמצעות תוכנה. קיים גם RPA ​​אינטליגנטי, שיכול לעשות עוד הרבה יותר - אבל גם בעזרת תוכנה בלבד. אף פעם לא מעורבת חומרה.

  3. ה-RPA עולה יותר מדי כן, כמו בכל טכנולוגיה, RPA דורש השקעה כספית. וכמו בכל השקעה, ניתן לצפות להחזר השקעה. מחקרים רבים מצאו כי ההחזר על ההשקעה ב- RPA הוא הרבה יותר מהיר וגבוה בהשוואה לטכנולוגיות מתפתחות רבות אחרות שיכולות לקחת שנים להחזיר תמורה - אם בכלל.

  4. ה-RPA טוב רק להפחתת עלויות למרות הוויכוח עם מיתוס מס 3, זו למעשה טעות להתמקד בהוזלת עלויות בלבד בעת . RPA הסיבה לכך היא שלמרות שארגונים רבים יוצאים למסעות RPA שלהם בתקווה לחסוך בעלויות, הם מגלים במהירות יתרונות אחרים וחשובים עוד יותר.

  5. ה-RPA מיועד רק למשימות פשוטות עד כה הדיון היה על RPA מסורתי. אבל זו רק ההתחלה של מסע ה- RPA . על ידי מיזוג של טכנולוגיות בינה מלאכותית (AI) כגון למידת מכונה ועיבוד שפות טבעיות, מקבלים אוטומציה חכמה , המאפשרת לבצע אוטומציה של תהליכים עסקיים מקצה לקצה ולאוטומציה של משימות מורכבות הרבה יותר. אוטומציה חכמה מסוגלת לבצע אוטומציה כמעט של כל תהליך עסקי ואף לתזמן עבודה על פני צוותים משולבים של בוטים ובני אדם. המשמעות היא שאוטומציה חכמה יכולה לקחת נתונים מובנים ולא מובנים, לנתח אותם, לקבל החלטות על בסיסם, וגם ללמוד מכך - כך שככל שיש יותר נתונים, כך הוא משתפר בעבודתו. זה שונה מ- RPA רגיל, שיכול לעבד רק עם נתונים מובנים בצעדים מסודרים ומאורגנים מאוד. נתונים לא מובנים שיכולים להיות מעובדים על ידי אוטומציה חכמה כוללים שיחות צ'אט אנושיות, שמע, וידאו ומדיה חברתית, מה שמרחיב מאוד את תחום ה- RPA. אוטומציה חכמה יכולה להציע ניתוח מתקדם שיעזור להשיג מודיעין תפעולי ועסקי. שיכול לספק תובנה לגבי היעילות והיעילות של כוח העבודה הדיגיטלי ולכמת את הביצועים התפעוליים של התהליכים העסקיים.


להלן סיכום של כמה מהיתרונות האחרים מ - RPA

  • שיפור היעילות התפעולית. הדברים נעים מהר יותר עם RPA הגורם לביטול משימות מיותרות ועיכובים בתהליכים.

  • שיפור תפוקת העובדים. בוטים מבצעים משימות אוטומטיות. אפשרי לחשוב עליהם כעוזרים דיגיטליים. וכעוזרים הם מחזקים את תפוקת העובדים, לפעמים בסדרי גודל, על ידי ביטול העבודה המייגעת החוזרת ונשנית של כל עובד.

  • ביטול שגיאות. בוטים עושים פחות טעויות מאשר עמיתיהם האנושיים. הם עושים את מה שהם מתוכנתים לעשות. תהליכים המועדים לשגיאות, מכיוון שהם משעממים וחוזרים על עצמם או מצריכים הרבה הקשות מורכבות או כרוכים בחישובים שבני אדם צריכים לבצע תוך כדי תנועה, מבוצעים ללא רבב בכל פעם.

  • שיפור איכות שירות הלקוחות. בין אם אתה משרת לקוחות פנימיים או חיצוניים, הם הרבה יותר מרוצים מלהביא לתוצאות מהירות יותר וללא טעויות מהשאילתות שלהם אם הרובוטים אוטומטיים אפילו חלק מהתהליכים המעורבים. ומכיוון שבוטים יכולים לצבור את כל המידע לסוכנים, הלקוחות לא צריכים לענות על אותן שאלות פעמים רבות, מה שהופך אותם למרוצים עוד יותר מהשירות שלך.

  • הגדלת התאימות . מכיוון שמתקבל תיעוד ללא שגיאות של כל הנעשה - ברוב המקרים, עם גישה לדוחות אוטומטיים המתעדים את כל פעילויות הבוט - אין צורך לדאוג לעמידה בתקנות הפנימיות, וברגולציה של התעשייה או הממשלה.


עד כה הדיון היה על RPA מסורתי. אבל זו רק ההתחלה של מסע ה- RPA. על ידי מיזוג של טכנולוגיות בינה מלאכותית (AI) כגון למידת מכונה ועיבוד שפות טבעיות, מקבלים אוטומציה חכמה, המאפשרת לבצע אוטומציה של תהליכים עסקיים מקצה לקצה ולאוטומציה של משימות מורכבות הרבה יותר.


אוטומציה חכמה מסוגלת לבצע אוטומציה כמעט של כל תהליך עסקי ואף לתזמן עבודה על פני צוותים משולבים של בוטים ובני אדם. המשמעות היא שאוטומציה חכמה יכולה לקחת נתונים מובנים ולא מובנים, לנתח אותם, לקבל החלטות על בסיסם, וגם ללמוד מכך - כך שככל שיש יותר נתונים, כך הוא משתפר בעבודתו.


זה שונה מ- RPA רגיל, שיכול לעבד רק עם נתונים מובנים בצעדים מסודרים ומאורגנים מאוד. נתונים לא מובנים שיכולים להיות מעובדים על ידי אוטומציה חכמה כוללים שיחות צ'אט אנושיות, שמע, וידאו ומדיה חברתית, מה שמרחיב מאוד את תחום ה- RPA.


אוטומציה חכמה יכולה להציע ניתוח מתקדם שיעזור להשיג מודיעין תפעולי ועסקי. שיכול לספק תובנה לגבי היעילות והיעילות של כוח העבודה הדיגיטלי ולכמת את הביצועים התפעוליים של התהליכים העסקיים.

bottom of page