top of page

פורטל ידע

דיגיטל ישראל חוגגת יובל 50

 

פינת רגע של היסטוריה


אריה עמית | יועץ אסטרטגי, חבר נשיאות הלשכה

מקור | תולדות הדיגיטל בישראל



 

כ 250 מנהלים ועובדים ותיקים של חברת דיגיטל (DEC) ישראל נפגשו החודש לפגישה נוסטלגית לציון יובל שנים להקמת הסניף הישראלי של החברה. האירוע מתרחש 25 שנים לאחר שהחברה נמכרה לחברת קומפאק ובהמשך לחברת HP.


שמחה, התרגשות וגאוה נטו היו שם בכנס וגם אחווה ואהבה המושתת על ערכים ותרבות שהוטמעו במשך שנים של עבודה משותפת.

הרבה סלוגנים מקוריים מוצלחים היו לדיגיטל - על מוצרים, על השירות, על גודלה עוצמתה ועל פתרונותיה ויתרונותיה ללקוחות. אבל הקולעת והמדוייקת מכולן היתה לטעמי :

"כיף לעבוד בדיגיטל"


מעטים מאד הם הזוכים לחוויות, רגשות וזכרונות שכאלה בחברות מסחריות. התברכנו.

דיגיטל היתה יצרנית המחשבים השניה בגודלה בעולם. החברה ייצרה מערכות מחשבים, ציוד היקפי, מערכות תקשורת, מוצרי תוכנה ואביזרים. המוצרים הידועים שלה היו מחשבי ה PDP,VAX, Micro VAX, ALPHA ועוד ועוד..

דיגיטל העולמית פעלה ביותר מ- 600 מרכזי מכירות, מפעלים, תחנות שירות, מעבדות מחקר ופיתוח ב- 48 ארצות ברחבי העולם ומעסיקה למעלה מ 100 אלף עובדים.

דיגיטל ישראל החלה לפעול ב- 1973. על עובדיה נמנו בשיאה למעלה מ- 600 עובדים מן הטובים והמוכשרים בתעשיה.



על לקוחות החברה נמנו מוסדות אקדמים, ובכללם כל האוניברסיטאות בארץ, מפעלי תעשיה בתחומי הביטחון: אלקטרוניקה ותעשיות עתירות ידע, התעשיה האוירית, תעשיה צבאית, אלביט, אלסינט, סאיטקס, טלרד, חברת אלקטרוניקה לישראל, אל-אופ, תעשיה קיבוצית, משרדי ממשלה ובכללים משרד הביטחון וצהײל, מוסדות ומכוני מחקר – רפא"ל, מכון וולקני, מכון גיאולוגי, מכון גיאופיסי ואחרים. מוסדות ואירגונים מסחריים, בנקים, בתי חולים ואחרים.

החברה פעלה בארבעה מרכזים בהרצליה, סניף שירות בחיפה, מרכז פיתוח בירושלים.


ראש החץ של מהפכת המחשב

דיגיטל פעלה תמיד מתוך אמונה כי יש לתכנן מחשבים באופן שאנשים יוכלו להדבר עימם, ועסקה בפיתוח של משפחות מוצרים המבוססות על תאימות בין חבילות תוכנה ומערכות הפעלה שונות. עוצמתם ומהירות פעולתם הגוברת של המיני מחשבים, הובילו באופן טבעי משיתוף זמנים לעיבוד נתונים מבוזר, והביאו את עוצמת המיחשוב למקום שבו היא דרושה, דהיינו למקום שבו מבוצעת העבודה. עיבוד הנתונים המבוזר איפשר למשתמשים רבים לעבד מידע בצורה מקומית.

כדי לסייע לכל מיגזרי האירגון לעבוד במשותף ובאופן יעיל ופורה יותר, פיתחה דיגיטל במהלך שנות קיומה אפשרויות תקשורת מתקדמות. הדבר איפשר חיבור מחשבי דיגיטל זה לזה, למערכות מחשב מתוצרת יצרנים אחרים: לרשתות תקשורת נפרדות לחלוטין, המתפרשות, בעת הצורך, על פני מרחקים גיאוגרפיים עצומים.


דיגיטל פתרון כולל

קשת המוצרים של דיגיטל, הכוללת מערכות מיקרו, מיני, בינוניות מרכזיות, היוותה את אחד המיגוונים הגדולים ביותר בתעשיית המחשבים. המוצרים חולקו לקבוצות, העונות על שלושה סוגי משימות וצורכי מיחשוב : הרמה האישית, הרמה המחלקתית, והרמה הכלל ארגונית.

לדיגיטל הייתה מחוייבות מתמשכת כלפי ציבור המשתמשים, להמשיך ולהעמיד לרשותם תפיסה כוללת לצורכי המיחשוב המשרדי. זוהי הסיבה לפיתוחה והצגתה של מערכת "ALL IN ONE" הכוללת תפיסה, עיצוב וסידרת מוצרים אשר ‏ יחד מרכיבים חבילה מושלמת של כלי מיחשוב לסביבת המשרד המודרני.


שירותי תמיכה נרחבים

גישתה החדשנית של דיגיטל הקיפה גם את השירותים, אותם היא מספקת ללקוחותיה. דיגיטל היתה חברת המחשבים הגדולה הראשונה, אשד הפרידה את השירות למוצריה מן המכירה של ציוד חומרה, על מנת לאפשר למשתמשים לבחור ברמת השירות המתאימה בדיוק לצרכי התמיכה הדרושים להם.

אלה היו שרותים מקיפים, שכללו פיתוח תוכנה מיוחדת לפי דרישה, מרכזי תמיכה ותוכנה לקריאות טלפוניות, יחידות תיקון ניידות ומערכי שיעור להשתלמויות מקצועיות.


איכות היא מפתח

הגידול לשמו מעולם לא היווה את מטרתה העיקרית של דיגיטל. יעדה הראשון היה, מאז ומתמיד, האיכות במוצרים, בשירותים ובאנשים.


ובנימה אישית - ככה מטפחים מנהלים!!

עם הצטרפותי לדיגיטל הופיעה כותרת קטנה בעיתון " הקצין הבכיר של דיגיטל" – אכן הגעתי בסיום קריירה מקצועית ופיקודית מרשימה בצבא כאל"מ(מיל) אך המעבר מהמסגרת הצבאית הייחודית לחיים העסקיים הסוערים אינו קל כלל ועיקר וצריך להתרגל לכללי המשחק החדשים כמו לעבור מלשכה צבאית ל Open Space או להימדד על הביצועים לפי חוברת גדושת מדדים (כולל אינטגרליים) בתהליך (Job Planning & Review) jp&r.


היום אני יכול לקבוע נחרצות – אין ולא היה מקום טוב יותר עבורי לעבור את השינוי מאשר בחברה כמו דיגיטל שהשקיעה בטיפוח מנהליה ועובדיה כדי להפיק מהם את המיטב. במהלך השירות הצבאי ולפניו רכשתי את השכלתי האקדמאית, הפיקודית ואת הניסיון המקצועי טכנולוגי. בדיגיטל הוספתי בעידוד החברה והכוונתה לרכוש ולפתח מיומנויות ניהול, יעוץ, פרזנטציה, ערכים וכישורים ייחודיים בקורסים בינלאומיים והשתלמויות אקדמיות

כן Join Digital and see the world ,, היינו נוהגים להתלוצץ, אך ההשקעה החזירה את עצמה בגדול. בדיגיטל למדתי ל"שחות" במים של החברות הגלובאליות הבינלאומיות והתאהבתי ב"שחיה " כפי שנתן ללמוד מהמשך הקריירה שלי ב PWC, EDS, אלרון ונס טכנולוגיות.

גם את התמקדותי בייעוץ הניהולי האסטרטגי שסרוג בקריירה של כ 15 שנה ספגתי מחברי בדיגיטל.

bottom of page