top of page

פורטל ידע

מרכז מצוינות חדש נפתח בלשכה!


מינוי חדש: אילן אלתר מונה לתפקיד מוביל מרכז המצוינות

IIoT - Industry 4.0 בלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל

"התחרות הגוברת מחד והצורך בהורדת מחירים הדורשת הקטנת עלויות תפעוליות מאידך, מחייבת את המפעלים לבצע טרנספורמציה דיגיטלית בתהליכי הייצור. הטמעת מתודולוגיות חדשניות, שימוש בטכנולוגיות IoT ועננים ועבודת צוות אמיתית בין גופי ה-IT וה-OT במפעל, תוך שימת דגש לנושא אבטחת המידע, יאפשרו למפעלים לשרוד בעולם התחרותי. מפעל שלא יטמיע מתודולוגיות של חדשנות בתהליכי הייצור ובשאר התהליכים הארגוניים, יתקשה לשרוד את התהליכים הגלובליים המתרחשים סביבנו."

לדברי אלתר

הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל הכריזה לאחרונה על הקמתו של מרכז מצוינות בתחום ה-IIoT Industry 4.0 בראשותו של אילן אלתר. אלתר הינו מנכ"ל AlterNet ומומחה IoT & IIoT - Industry 4.0.

קבוצת המצוינות החדשה קמה במטרה להעשיר, להעצים ולטפח מומחי ידע בתכנון, יישום ושימוש אפקטיבי של פתרונות IIoT - Industry 4.0 חדשניים המייצרים תובנות וערך עסקי משמעותי, תחת כלים, מתודולוגיות וסטנדרטים, באמצעות קהילה מקצועית, רחבה ומעורבת.

ארגונים רבים עומדים בפני הצורך בהקטנת עלויות ייצור ואספקת התוצרים בזמנים קצרים, דבר המחייב את המנכ"לים ומנהלים בכירים של מפעלי הייצור לחשיבה אחרת. Industry 4.0הינה תפיסה ארגונית חדשה לניהול מפעל באופן חכם ומודרני, המאפשרת פתרון אתגרים עסקיים קריטיים. מימוש "תעשייה 4.0" המבוססת על יכולות תקשורת וממשקים, עם יכולות הגנת סייבר מובנות בכל רכיב הינה אחד הפתרונות המקובלים כיום לנושא.

המורכבות בהפיכת המפעל למפעל חכם נובעת מהצורך לבצע אינטגרציה אנכית בתוך המפעל, בין מערכות ה-IT ומערכות ה-OT וכן מהצורך לבצע אינטגרציה אופקית בין המפעל לספקיו וללקוחותיו.

לדברי יורם אלדר מנכ"ל הלשכה לטכנולוגיות המידע, הקמת מרכז המצוינות בתחום ה- IIOT יש בו חידוש: מחד כניסה של הלשכה לתחום חדש שאינו רק טכנולוגי "טהור" ופונה לקהל יעד חדש שאיינו רק אנשי טכנולוגיה, ומאידך הקמת מרכז זה, עולה בקנה אחד עם אסטרטגיית הלשכה שמרחיבה את תחומי עיסוקה לתחומים נוספים וחדשים באמצעות מרכזי המצוינות שכבר פועלים בה זה מכבר (סייבר, Bi, Big Data & Analytics, תשתיות IT, חדשנות, פיתוח, ניתוח והנדסת מערכות)

מרכז המצוינות במסגרת הלשכה לטכנולוגיות המידע, חרט על דגלו להעשיר, להעשיר, להעצים ולטפח מומחי ידע בתכנון, יישום ושימוש אפקטיבי של פתרונות IIoT - Industry 4.0 חדשניים המייצרים תובנות וערך עסקי משמעותי, תחת כלים, מתודולוגיות וסטנדרטים, באמצעות קהילה מקצועית, רחבה ומעורבת.

מרכז המצוינות פותח את שעריו לכל מי שמעוניין להשפיע ולעצב את הקהילה המובילה בישראל בתחום.

הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל הינו ארגון המהווה קורת גג מקצועית וחברתית לכלל אנשי המחשוב והתקשוב בישראל. בשנה האחרונה מחדשת הלשכה את פניה ופועלת להרחבת השירותים המקצועיים הקיימים שלה ועוסקת במקביל בבניית פורטפוליו של שירותים חדשים, שיהיו אטרקטיביים לקהלי היעד הקיימים והחדשים. "אנחנו עושים את כל זאת לטובת קידום מקצועות המחשוב וההיטק בישראל, מעמדם המקצועי, הכלכלי, החברתי והאישי של כלל אנשי קהילת במחשוב וההי-טק בארץ", ציין יורם אלדר, מנכ"ל הלשכה לטכנולוגיות המידע.

bottom of page