top of page

פורטל ידע

קורס בוררות המתאים לחברי הלשכה ואינו מותנה בהשכלה משפטית


רציתי לספר לחברי הלשכה על קורס הבוררות שנערך באוניברסיטת בר אילן, המרכז למשפט מסחרי, הפקולטה למשפטים, בשיתוף עם מרכז פישר להכשרת בוררים בישראל.

הקורס נבנה במיוחד עבור המגזר העסקי בישראל, ונועד להעניק, גם למי שאינו בעל הכשרה משפטית, את הכלים והמידע המעודכן והמדויק, להבנת עולם הבוררות, מתוך תפישה והבנה שהבוררות בישראל, כמו גם בעולם, הולכת וצוברת תאוצה, כאלטרנטיבה ראויה ליישוב סכסוכים מסחריים. מטרת הקורס היא להעשיר את הידע המקצועי של המשתתפים ולהקנות בידיהם כלים פרקטיים, לשימוש ויישום בהליכי הבוררות.

הנושאים המרכזיים המועברים בקורס ע"י חברי אקדמיה, שופטים לשעבר, עורכי דין ובוררים מנוסים, קשורים במהות הבוררות, במעלות ובחסרונות שלה לעומת בית המשפט, באספקטים החשובים בניסוח הסכם הבוררות, בכוחה של הבוררות, בצדדים של הבוררות ובנושאים האפשריים והאסורים בבוררות.

כמו כן מוקדשות הרצאות על הליכים אלטרנטיביים ביישוב סכסוכים מחוץ לכותלי בית המשפט, לרבות תהליך הגישור, בוררויות בעולם המוניציפאלי וחוות דעת כלכליות בהליכי בוררות.

בקורס לומדים על שכר הבורר, כיצד בוחרים בורר, מינוי בורר ע"י בית המשפט, מינוי בורר בהסכמה בין הצדדים ועל פיקוח בית משפט על הליך הבוררות. כיצד מתנהלת בוררות, ניהול נכון ויעיל של הבוררות ע"י הבורר, ניהול שלב ההוכחות וחקירת עדים בבוררות, קבלת החלטות וחיבור פסק הבוררות, בקשות ביניים וסעדים בהליך בוררות, בוררות בעסקים משפחתיים, שפת גוף בהליכי בוררות, סוגיות אתיות והתמודדות עם התקשורת בהליכים חסויים.

קטע חשוב בקורס הבוררות מטפל בביטול פסק בוררות ואישורו, מנגנון ערעור פנימי בבוררות, ערעור פנימי בבוררות, ערעור על פסק בורר בבית המשפט, ניסוח פסק בוררות בצורה שמפחיתה את סיכויי ההשגה עליו, מה חשוב לכלול בסעיף בוררות בתוך הסכם עם גורם מחו"ל ודוגמאות למוסדות בוררויות בינלאומיות.

כמי שעבר את הקורס, ומאד נהנה והחכים, וכשירות לחברי הלשכה )המקבלים הנחה במחיר הקורס(, אני ממליץ לכם להתעניין בתכניו ולשקול הצטרפות לקורס הבא.

לקבלת מידע על הקורס אפשר להתקשר לעו"ד גלי ביטון ממשרד עו"ד גדעון פישר ושות',

דוא"ל:

info@fisher-arbitration.com

מאת: שי קוקוי, יועץ אסטרטגי במערכות מידע, בורר מומחה ומגשר

bottom of page