top of page

פורטל ידע

"האתגר: להוביל את הלשכה למחוזות אחרים ולהפוך אותה לאטרקטיבית"


ראיון עם יורם אלדר, מנכ"ל הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל, לקראת הכנס הראשון של הלשכה לאחר מינויו לתפקיד.

הלשכה לטכנולוגיות המידע (לשעבר לשכת מנתחי מערכות מידע בישראל) תקיים בחודש הבא את הכנס השנתי שלה, שיעמוד בסימן "הפסגה הדיגיטלית- מציאות שיוצרת דמיון". הכנס יעסוק בשורה של נושאים העומדים על סדר היום של ענף ההיי טק בישראל.

בין אורחי הכבוד באירוע ניתן יהיה למצוא את אבי גבאי, יו"ר המחנה הציוני ולשעבר מנכ"ל בזק, וח"כ עופר שלח, עיתונאי לשעבר וחבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. צפויה גם נוכחות נכבדה של אנשי אקדמיה, כגון פרופ' ניב אחיטוב, דיקאן הפקולטה ללימודי היי-טק במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה, פרופ' קרין נהון, נשיאת איגוד האינטרנט הישראלי, ופרופ' יוני מזרחי, מרצה במכללת עמק יזרעאל.

יהיה זה הכנס הראשון שאותו יוביל המנכ"ל החדש של הלשכה, יורם אלדר, שנכנס לתפקידו באפריל השנה. אלדר הוא בוגר ממר"ם, בעל תארים ראשון ושני, ועו"ד בהשכלתו. הוא ביצע תפקידים בכירים במערך המחשוב הצה"לי ולאחר פרישתו מהצבא ניהל את אגף המחשוב של בנק ירושלים. לפני כשש שנים ייסד אלדר והחל לנהל את חברת הייעוץ ומיקור-החוץ Yes-IT, עד שנרכשה באחרונה על ידי מג'יק תעשיות תוכנה. בשנה האחרונה הוא מנהל את Else-IT, שעוסקת בייעוץ ובמתן שירותי IT לארגונים ולחברות בישראל. הוא מביא איתו ניסיון ניהולי ומחשובי רב שנים – בהיותו מנהל בכיר במגזרים הצבאי, הפיננסי-בנקאי והעסקי.

בראיון לאנשים ומחשבים לקראת הכנס אמר אלדר כי "החלטתי להיענות לבקשה לנהל את הלשכה כי אני יזם בנשמתי, אוהב לעשות דברים שיש בהם מן החדשנות, יצירה חדשה ובוודאי משהו שדורש התמודדות עם אתגר משמעותי שדורש פיצוח וניהול מורכב. ראיתי בתפקיד מנכ"ל הלשכה אתגר ענק – להוביל את הלשכה למחוזות אחרים לגמרי, לשנות את תדמיתה ובמיוחד את מהותה, ולהפוך אותה לארגון אטרקטיבי עבור כלל אנשי המחשוב וההיי-טק בישראל, לארגון שמוביל את המקצוענות בתחומי המחשוב השונים.

בסופו של יום, המטרה היא לייצר ערך ממשי עבור חברי הלשכה בפרט וקהילת המחשוב המידע והדיגיטל בכלל".

מה החזון של הלשכה? "חזון הלשכה להיות בית מקצועי וחברתי לכל קהילת ההיי-טק בארץ. הלשכה פתחה את שעריה לכלל קהילת המחשוב, התקשוב, המידע והדיגיטל, ובונה את פעילותה ושירותיה בהתאם לחזון זה. אנחנו רוצים לראות קהילה גדולה שפועלת, מקדמת ומתקדמת – תחת כנפי הלשכה לטכנולוגיות המידע. מדובר בפוטנציאל של 300 אלף איש שמועסקים בתחומים שונים. מטרתנו לגייס חברים חדשים לצד חברות מחשוב וסטארט-אפים, ולצורך כך יצרנו גם חברות תאגידית".

מהי אסטרטגיית הפעילות שלכם? "התחלנו במרץ להרחיב את הפעילות והעשייה שלנו בתחומים השונים ולשם כך אנחנו מקימים אגפים בלשכה. אנחנו קוראים להם קבוצות עניין (SIG – Special Interest Group).

באחרונה הקמנו את SIG תשתיות IT ובימים אלה אנחנו מקימים את SIG הסייבר, SIG ה- BI-Big Data, את SIG הדיגיטל, SIG ה-UI/UX ועוד, בהמשך, בכוונתנו להקים SIG שיעסוק בעולם הסטארט-אפים, כך שעם הזמן הלשכה תכסה את מירב תחומי העניין בעולם ההיי-טק.

ה-SIG-ים השונים יעסקו בפעילות מקצועית משמעותית כמו הסמכות מקצועיות, בנייה וגיבוש של סטנדרטים בתחום, שולחנות עגולים, פורומים, כנסים, ייעוץ, שיתוף מידע באופנים שונים, כולל הקמת פורטל מידע וידע, ועוד.

הפעילות ב-SIG-ים מובלת על ידי גרעין מכובד של אנשי מקצוע מהתעשייה, מהאקדמיה ומהצבא, שהתנדבו להוביל ולגבש את הפעילות בקבוצה.

בנוסף יפעלו בלשכה פורומים רוחביים, כמו גם כאלה שהלשכה כבר מנהלת ומארגנת במפגשים שוטפים ובסדנאות מקצועיות לאורך השנה.

אנחנו מרחיבים בימים אלה את שיתופי הפעולה עם האקדמיה בנושאים כמו הסמכות מקצועיות, בתחומים השונים. כיום קיימת הסמכה של

הלשכה בניתוח מערכות, עבור מנמ"רים, ובימים אלה אנחנו עוסקים בהסמכה של קורס להכשרת מובילים דיגיטליים של המרכז ללימודים אקדמיים – מל"א. בהמשך נרחיב להסמכות נוספות. שיתוף פעולה זה עוסק גם בחיבור לתעשייה, בסיוע בפיתוח קריירה מקצועית לסטודנטים ובסיוע למסיימים בהשתלבות בשוק העבודה. הכוונה היא לחיבור בין המועמדים למשרות פנויות בתעשייה. אחת המשימות המאתגרות שלנו היא צירוף 'הצעירים' ללשכה. גם בכך אנחנו עוסקים וכבר יש לא מעט רעיונות בעניין, אם זה בכיוון של הסטארט-אפים והטכנולוגיות ובכיוונים נוספים.

הלשכה עוסקת בעידוד מצוינות באמצעות תחרויות בתחומי היזמות, החדשנות, הטכנולוגיות, פרויקטים מצטיינים, בעלי תפקידים מצטיינים בתחומים שונים ועוד. נמשיך ונרחיב את הפעילות שלנו במעורבות בקהילה באמצעות פעילויות שאנחנו עושים בפריפריה שקשורות לקידום החדשנות והטכנולוגיה.

עוד תחום שבו אנחנו עוסקים הוא קשרי ממשל. הכוונה שלנו היא להיות בעלי השפעה למול גורמי הממשל כמו ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, מטה הסייבר, רשות החדשנות ומטה ישראל דיגיטלית, בתחומים שהם בעלי עניין, חשיבות והשפעה על הקהילה בכלל ועל העוסקים בה בפרט".

מהן המטרות של הכנס? "הכנס השנתי של הלשכה יהיה השנה בסימן המהפכה שאנחנו מבצעים בימים אלה. יהיה זה כנס מגוון, מרתק ומפגש חברתי מהנה. הוא יכלול מסלול מליאה עם מרצים מהשורה הראשונה, מסלול סטארט-אפים וטכנולוגיות, ומסלול פרויקטים מצטיינים מהאקדמיות ומהתעשייה, עם נציגים שיציגו את הפרויקט שלהם במהלך הכנס. כמו כן, נעניק באירוע פרסים לפרויקטים שזכו בתחרות, פרס למנמ"ר מצטיין ופרס מפעל חיים".

מתעניינים בנושא? רוצים לשמוע עוד? הירשמו לכנס השנתי של הלשכה לטכנולוגיות המידע, בהפקת אנשים ומחשבים.

bottom of page