top of page

פורטל ידע

הטיפ החודשי לסטארטאפיסט

הכנה לפגישה עם משקיע: למה לצפות?


מאת: גדי פרץ, יועץ אסטרטגי המלווה, מייעץ, חונך ומסייע ליזמים, לחברות הזנק ולמאיצים בארץ ובעולם להגיע להצלחות מוכחות. מנטור בכיר ב GVI




 

פגישה עם משקיע היא צעד ענק לכיוון הגשמת החלום היזמי. אחרי חודשים ושנים של חשיבה, פיתוח, ניסוי וטעיה, הגעת לארץ המובטחת. עכשיו רק צריך להכנס.


בפגישה עם משקיע תצטרך למכור לא רק את הרעיון שלך, אלא גם את החזון, ההתרגשות, ההזדמנות והאמונה המלאה שלך בהצלחה. לא מספיק לדקלם נאום – צריך לחיות אותו ולבטא אותו גם במילים וגם בהוויה ובשפת גוף.

אחד הדברים שחשוב לעשות הוא הכנה לקראת פגישה עם משקיעים. אין נוסחה אחת שמתאימה לכולם, אבל יש כללי אצבע שתמיד נכונים.


מה עומד בפני היזם?

יזמים מתחלקים לשלושה, לכל אחד יש את הניסיון, את המסע שלו ואת הרקע שלו. הסוג הראשון עם רקע פיתוחי, טכנולוגי מתקדם ועשיר, "חיים את הטכנולוגיה". הסוג השני, יזמים עם רקע שיווקי, בינלאומי, מכירתי, ניהולי ואסטרטגי. השלישי: יזמים בראשית דרכם, סטודנטים, ללא ניסיון תעסוקתי.

לכל אחד תכולת ארגז כלים שונה, ולכן חשוב לאבחן את סוג היזם, אופיו ורצונותיו ובהתאם לכך להוסיף, לשדרג או להתאים את ארגז הכלים, המומחיות הרכות והקשות.


או שיש לך את זה או שתתאמן, והרבה

אם אין ליזם את היכולת הוורבלית, המומחיות הרכות, תקשורת בין-אישית או שיש לו חשש, פחד במה וכדומה, לא מומלץ ולא חכם להעביר את הכדור לחברת הייעוץ שתציג את סיפור החברה. אני לא מכיר משקיע שישקיע בארגון שהמנכ"ל – הלא הוא ה-DNA של חברת הזנק – הוא לא זה שהציג את הקונספט.


כיצד מתחילים?

יש להיכנס לתהליך בראש פתוח. כמו רכבת הרים, יהיו עלויות ומורדות, תיסכול, שיפור, חידוד והגהה מחדש. תשאלנה שאלות מנחות ברמה האישית, העיסקית, הפיננסית והטכנולוגית, ויש לענות על מספר שאלות שהן הבסיס לסיפור שלך. נשתמש ב lean canvas model כנקודת ייחוס ראשונית וממנה נבנה סיפור ממוקד להצגת תמונה ברורה למשקיע.


מבנה המצגת

הגישה המודרנית גורסת שיש להתאים את המצגת ליזם, לעולם התוכן ולמשקיעים גישה המוכרת בעולם השיווקי כ- ICE (Investor, Content & Entrepreneur). ישנן מספר שאלות/שקפים שיחזרו על עצמם ברמה מסוימת, וכל אחד עם דגש על השוק, היתרון התחרותי, ההזדמנות וכדומה. כמו כן סדר ההצגה ישתנה בן היזמים.

נקודות חשובות במצגת: מה אתם עושים? האם באמת צריך את זה? השוק מספיק גדול בשבילנו – הבעיה היא גדולה, כיצד אתם מתכוונים לכבוש את השוק? האם צוות המיזם הוא הנכון למשימה? מה אתם מחפשים? כמה כסף, מה השימושים ולכמה זמן.


אז מה עושים בפגישת סיוע?

1. מתמקדים

2. מתאמנים, מתאמנים, מתאמנים

3. ממקדים

4. מעצבים מצגת ושפה גראפית

5. משננים, משננים, משננים

6. מצלמים בווידאו

7. סימולציות – שאלות ותשובות

8. מתאמנים שוב ושוב, מציגים למשפחה, לחברים, לחברי קהילה משותפים, מקבלים פידבקים ומשפרים.

9. מגיעים מוכנים

10. בהצלחה בפגישה עם המשקיע, משפרים

11. חוזר חלילה


מוכן להדהים את העולם?

אל תוותר על הכנה מקצועית לפגישה עם משקיע. זה יכול להיות ההבדל בין כסף ביד לבין חלום שפרח. אם אתה עומד לקראת הצגת המוצר למשקיע, זה בדיוק הזמן להתמקד והתייעץ עם מישהו שמעורה בתחום ויכול לקדם אתכם לעבר ההשקעה הנכספת.

bottom of page