top of page

פורטל ידע

חיזוי אנליטי (Predictive analytics) הופך את כולם לחכמים יותר ובעלי דעה

מאת: גיל נזרי מנכ"ל DMway

ומוטי סדובסקי חבר נשיאות הלשכה. מומחה מידע ומנהל חברה לייעוץ אסטרטגי DCS – Data Consulting Services

לסמוך על אינטואיציה בלבד זה הרבה פעמים להתעלם מהעובדות, חיזוי אנליטי (Predictive analytics) הופך את כולם לחכמים יותר ובעלי דעה.

אִינְטוּאִיצְיָה היא היכולת לקבל ולפענח מסרים ללא חשיבה רצונית. אדם בעל תובנה אינטואיטיבית אינו יכול להסביר בשלמות מדוע הוא נוקט בעמדה זו ובזה אינטואיציה שונה מדעה,אשר במהותה מבוססת על ידע.

לנהל ארגון משמעו, לקבל אלפי החלטות מדי יום במאות צמתי החלטה. חלק מההחלטות "קלות" יותר בשל מספר הגורמים המשפיעים הקטן יחסית אשר מעורבים בהחלטה זו ולכן, נסיון העבר של המחליט/ים מהווה את הידע עליו נסמכת ההחלטה ומבסס את סיכויי ההצלחה שלה. כמה פרמטרים מסוגל מוח אנושי לקמט לכדי החלטה ? – כמה בודדים.

בשאר ההחלטות, המצב מסתבך...

לארגונים יש הרבה מידע, זאת עובדה!. ההרחבה המשמעותית של נקודות המגע הארגוניות עם הסביבה העסקית (לקוח/ספקים/מפיצים/מתחרים) במגוון ערוצי התקשורת מייצרת מאות אם לא אלפי פריטי אינפורמציה בחלקם משפיעים חדשים. במצב הזה כל החלטה אשר נלקחת לא על בסיס ידע היא מסוכנת לארגון.

עד לאחרונה יכולות תחקור הנתונים של ארגונים נסמכו על דוחות וניתוח BI (בינה עסקית) אשר ביכולתם לשקף ולהסביר תמונת מצב היסטורית בדיעבד (להסביר מה קרה? ולמה הוא קרה?).

הגיע הזמן לעבור לשלב הבא בבגרות האנליטית של ארגון, ולשלב יכולת של חיזוי אנליטי ( Predictive analytics ) בכל צומת החלטה מרכזית.

חיזוי אנליטי הוא היכולת לאמוד את הסבירות להישנות של אירועים עסקיים בהתבסס על נתוני העבר. בצורה מופשטת זוהי "הצצה" חטופה לעתיד.

אחד התוצרים החשובים של תהליך בניית מודל החיזוי הינו מיפוי של הגורמים המשפיעים על המודל ואופן השפעתם עליו. זוהי למעשה רשימה מצומצמת ומדוייקת של משפיעים אשר עוזרת לקבל החלטה לנכונה יותר ומבוססת ידע שנצבר בנתונים.

פיתוח מודלים לחיזוי אנליטי נתפס כמסובך ע"י רוב הארגונים וזאת בשל התהליך הידני הארוך והיקר אר מתבסס על כ"א ייעודי (Data Scientist) אשר לרב אינו בנמצא בארגון. והתוצאה : חיזוי אנליטי הינו בשימוש בעיקר בחברות גדולות עתירות תקציבים.

חברת DMway משנה את כללי המשחק בעולם הבינה המלאכותית, מדע הנתונים ולימוד המכונה ומנגישה את יכולת בניית המודלים בידי מפתחי ה BI והאנליסטים של הארגון. הפתרון מתאים לכל חברה מכל סדר ומכל תחום עסקי.

גיל נזרי מנכ"ל DMway: "אני מזמין אותכם לכנס של אנשים ומחשבים בנושא Data Science ביום רביעי הקרוב. אני מרצה על המעבר מבינה עסקית (BI) לבינה מלאכותית (AI), איך עושים את זה נכון, מגמות עולמיות ועל ההפרמטרים החשובים עליהם צריך לתת את הדעת במעבר לעולם החיזוי.

ל DMway תפקיד חשוב במעבר הזה. הפלטפורמה שלנו הינה מלאכת מחשבת של בינה מלאכותית אשר מדמה את התהליך החישובי והאנליטי המלא אותו מבצע מדען נתונים מנוסה והתוצאה:

  • מודל איכותי לחיזוי באיכות שאינה נופלת ממדען אנושי

  • מהיר יותר ממדען אנושי בלמעלה מ90% (מאפשר זמן תגובה מיידי לצורך העסקי)

  • הפחתה של של עלויות התחזוקה של המודל בלמעלה מ 90%

בקיצור, מהפכה ! לא עוד החלטות מבוססות אינטואיציה אנושית בלבד אלא החלטה מדעית מבוססת נתונים Data Driven Decision Making במיטבו. לקוחות DMway משתמשים בפלטפורמה למגוון יישומים עסקיים כמו חיזוי נטישת לקוחות , בחירת הצעת ערך שווקית מיטבית ללקוח,שיפור ביצועים במרכזי שירות , חיזוי התנהגות צרכנית, מחירים דינמיים, הפקת ערך מנתוני IOT , חיזוי השבתות מכונה, סיכוני אשראי, הלוואות P2P , שימושים בעולם הרפואה ועוד רבים אחרים. לחברה עשרות לקוחות בארץ ובעולם ביניהם : מימון ישיר, יס , Etoro , CNN , איתוראן ,לאומי קארד ואחרים.

bottom of page