top of page

פורטל ידע

"המטרה – לסייע לאנשי ה-IT לעבור את הטרנספורמציה הדיגיטלית"

"הטרנספורמציה הדיגיטלית מביאה עימה שינויים משמעותיים - גם אנו עוברים טרנספורמציה, אנו בעיצומו של השינוי", כך לדברי יורם אלדר, מנכ''ל הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל

"כל מנמ"ר, וכל איש IT, נדרש לסייע לארגונו לעבור בשלום את הטרנספורמציה הדיגיטלית. זהו אתגר לא פשוט כלל וכלל. המטרה שלנו היא לסייע לאנשי המחשוב והתקשוב בישראל לעבור את הטרנספורמציה הדיגיטלית בהצלחה, ובצורה קלה ושקופה", כך אמר יורם אלדר, מנכ"ל הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל.

אלדר דיבר בפתח כנס "הפסגה הדיגיטלית 2017 – מציאות שיוצרת הזדמנויות". הכנס השנתי של הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל, נערך היום (ה'), באולם אירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצועני IT. את הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הנחה זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה מקבוצת מטריקס.

"

הלשכה מתחדשת", אמר אלדר. "היא הייתה אהבתו הגדולה של שלמה טירן ז"ל, מייסד קבוצת אלעד, אשר לפני יותר מ-40 שנים הקים, יחד עם חברו בני ראב ז"ל, את ארגון מנתחי המערכות בישראל". לדבריו, "הטרנספורמציה הדיגיטלית מביאה עימה שינויים משמעותיים. גם אנו עוברים טרנספורמציה, אנו בעיצומו של השינוי".

החזון שלנו, אמר אלדר, "הוא להיות הבית המקצועי לכל אנשי המחשוב והתקשוב בארץ. לשם כך פתחנו את שערינו לכולם. אנו בונים את התכניות שלנו בהתאם – לא רק לאנשים, גם לארגונים ולספקים. הלשכה הופכת אט אט להיות הבית של ה-IT הישראלי, החזון שכולם יוכלו למצוא את מקומם".

אלדר סיכם באומרו כי "התחלנו בתהליך ב-2017, ונמשיך בכך ב-2018. נטפל בכמה נושאים: קהילות ידע, קבוצות עניין ופורומים מקצועיים, כנסים וימי עיון, שירותים, מעורבות בקהילה, עידוד למצוינות וחדשנות, הסמכות מקצועיות, שיתופי פעולה עם האקדמיה, קשרי ממשל וסטנדרטים מקצועיים. נהפוך לקהילה מקצועית משמעותית, שתהיה פלטפורמה לקשרים מקצועיים וחברתיים".

דוד בן טולילה, סגן יו"ר לתשתיות IT בלשכה, אמר כי "החלטנו לגבש תקן בתחום הידע של תשתיות IT, שמו I4. מטרתו להקיף כל מימד בעולם תשתיות ה-IT. התקן יאפשר למנכ"ל ולמנמ"ר לדעת מה יש לו בתחום. הוא יוכל לוודא כי המערכות זמינות ומאפשרות יעילות כלכלית, שיפור ה-IT, ותקשורת ארגונית – על מנת לקבל תמונת עולם מלאה על התשתיות בהיבטי תשתיות, תהליכים, כלים ופונקציות".

בן טולילה סיכם באומרו כי "הרעיון הוא שבסוף יהיה שיח אפקטיבי עם ההנהלה בארגון, עם מדד על מצב התשתיות בארגון לפי המגזרים, עם הסמכות לבעלי תפקידים בתחום".

אריה עמית, יו"ר הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל, אמר כי "זה הכנס השני של הלשכה במתכונתה החדשה. הטרנספורמציה הדיגיטלית משפיעה על עסקים בכל תחום, בכלכלה, בבריאות ועל כל אזרח. הכנס הוא המחשה טובה לשינוי העובר על הלשכה".

"הלשכה מתחדשת ומשתנה, היא מרחיבה את תחומי פעילותה, מוסיפה תחומי ידע נוספים, דוגמת תשתיות וסייבר. יש לנו עוד כברת דרך לעשות".

bottom of page